مرکز جراحی

ساخت وبلاگ

والدین همیشه نگرانی هایی در مورد استفاده از پستانک و تداخل آن با تغذیه با شیر مادر داشته اند ترس آنها از گرفتن پستانک دلسرد شدن کودک از شیر مادر است استفاده طولانی مدت از پستانک ممکن است تاخیر گفتاری و مشکلات دندانی را در بر داشته باشد.

اما پستانک در کودکانی که عادت به مکیدن انگشت دارند ممکن است بهتر و محافظ تر باشد از طرفی پستانک ارتودنسی می تواند به نوعی یک پیشگیری از ارتودنسی در آینده کودک باشد.

عادات غلط و اشتباهاتی که کودکان در دوران کودکی خود داشته اند در بزرگسالی ممکن است برای آنها مشکل آفرین بشود این عادات می تواند باعث بروز بسیاری از اختلالات و ناهنجاری های دهان ، دندان و فک و صورت بشود.

پستانک ارتودنسی یا پستانک گرد

پستانک ارتودنسی در راستای رشد طبیعی دندان ها و لثه نوزاد طراحی شده است. این پستانک تایید شده از طرف دندانپزشکان ، ارتودنتیست ها و متخصصین اطفال است. طراحی این پستانک مانند نوک پستان مادر است. تحقیقات نشان داده است که نوزادانی که از پستانک ارتودنسی استفاده کرده اند کمتر در خطر یک اوربایت یا اپن بایت هستند.

پستانک معمولی گرد است برخی از کودکان این پستانک را ترجیح می دهند و قیمت آن از پستانک ارتودنسی ارزانتر است .

انگشت شست و عادات مکیدن انگشت

مکیدن انگشت یک رفلکس طبیعی برای یک نوزاد است با این حال اگر این عادت از سن 5 تا شش سالگی و در دوران دندانی مختلط و دائمی هنوز ادامه پیدا کرد.ممکن است پتانسیلی باشد برای حرکت نامطلوب دندان ها و بروز مال اکلوژن کلاس II. بهتر است عادت مکیدن انگشت قبل از جوانه زدن دندان های دائمی متوقف شود در این صورت هیچ اثر نامطلوبی بر روی دندان های دائمی باقی نمی گذارد.

لوازم ارتودنسی برای متوقف کردن مکیدن انگشت

متخصص ارتودنسی یک شبکه فلزی صاف در پشت دندان های ثنایای بالای آنها قرار دهد درمان جامع ارتودنسی برای اصلاح هرگونه مال اکلوژن در کودکانی که انگشت خود را می مکند بهتر است زودتر انجام شود تا باعث توقف هرچه سریعتر عادات نامناسب شود.درمان زودهنگام به صرفه جویی در قیمت ارتودنسی و زمان کمک کند.

عوارض ناشی از مکیدن انگشت شست

این مشکلات از این قبیلند:

  • مشکلات دندانی
  • مشکلات فک بالا
  • مشکلات فک پایین
  • مشکلات لثه
  • ناهنجاری فک

تیم ارتودنسی کودکان

اگر شما شک دارید که فرزند شما ممکن است نیاز به درمان ارتودنسی داشته باشید یا نه ما به شما پیشنهاد می کنیم با دکتر هادی درویش پور متخصص ارتودنسی کودکان در اسرع وقت ملاقات داشته باشید. اگر می‌خواهید اطلاعاتی در زمینه روش های درمانی (ارتودنسی ثابت، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی کودکان، سن مناسب ارتودنسی ، داشته باشید به سایت drdarvishpour..com سر بزنید

مرکز جراحی...
ما را در سایت مرکز جراحی دنبال می کنید

برچسب : ارتودنسی کودکان,پستانک ارتودنسی,مکیدن انگشت شست,دکتر هادی درویش پور,بهترین دکتر ارتودنسی در تهران, نویسنده : webmaster jarrahicenter بازدید : 243 تاريخ : پنجشنبه 29 اسفند 1398 ساعت: 12:46

در برخی موارد، جای زخم یا التهاب ناشی از عمل لاغری ممکن است راه ارتباطی معده و روده را باریک و تنگ کند. این تنگ شدگی معمولا ۴ تا ۶ هفته پس از جراحی لاغری اتفاق می افتد و کمتر از ۵ درصد از بیماران به آن مبتلا می شوند. بیمارانی که به این تنگ شدگی مبتلا می شوند، قادر نخواهند بود مانند قبل مایعات و غذا مصرف کنند. در این موارد ممکن است مشکوک به انسداد روده باشند.

انسداد روده چیست؟

این انسداد زمانی اتفاق می افتد که کل یا قسمتی از روده کوچک یا بزرگ بسته شود. این انسداد مانع عبور طبیعی غذا، مایعات و گاز ها از داخل روده شده و ممکن است با درد شدید و منقطع همراه باشد.

علل

این انسداد می تواند جزئی و کلی باشد. انسداد جزئی روده می تواند بدون جراحی درمان شود اما اکثر انسداد های کلی نیاز به جراحی روده دارند.

تشخیص

تشخیص انسداد روده از طریق آزمایش یا معاینه فیزیکی انجام می شود.

  • صداهای روده
  • رادیوگرافی شکم
  • آزمایش روده کوچک و ارگان های بالایی
  • سی تی اسکن شکم

عوارض انسداد روده

درمان به موقع این انسداد برای جلوگیری از بروز عوارض آن بسیار ضروری است. عوارضی از قبیل:

  • کم شدن آب بدن (دی هیدراته شدن)
  • عدم تعادل الکترولیت
  • سوراخ شدن روده که می تواند منجر به عفونت شود.
  • از کار افتادن کلیه

درمان

اگر روده ی شما به حدی مسدود شده باشد که هیچ غذایی نتواند از آن عبور کند شما به درمان فوری نیاز دارید. درمان انسداد روده از روش های مختلفی انجام می شود که دو مورد از آنها به شرح زیر است:

جراحی روده

اگر انسداد کامل باشد، بیمار برای درمان در بیمارستان بستری و جراحی می شود. در صورتی که ویژگی های لازم برای انجام جراحی را داشته باشید، ممکن است طی جراحی کل محل انسداد برداشته شود. همچنین جراح ممکن است بافت هایی که در اثر نرسیدن خون مرده اند، را بردارد.

استنت

 در برخی موارد که انسداد ناشی از تنگ شدگی روده می باشد، پزشک ممکن است با استفاده از یک لوله بلند به نام آندوسکوپ، استنتی فلزی درون روده قرار دهد تا آن را گشاد کند. برخی افراد تنها به یک استنت برای بهبود انسداد خود نیاز دارند اما برخی دیگر پس از بهبودی از استنت، نیاز به انجام جراحی نیز دارند.

سخن پایانی

گذشته از مزایای فراوان و غیر قابل انکار جراحی چاقی، انسداد روده یکی از  عوارض بلند مدت جراحی های لاغری مثل ( جراحی اسلیومعده،بای پس معده) می باشد.البته بیمار در صورت رعایت تمام دستورالعمل های  جراح لاغری، به احتمال زیاد دچار این عوارض نخواهد شد و احتمال بروز مشکل ذکر شده بسیار پایین می باشد. بیماران باید در تصمیم خود حتما این مورد را در نظر گیرند. برای اطلاعات بیشتر همچنین هزینه جراحی لاغری با پوشش بیمه تکمیلی یا بیمه پایه  به سایت dranbara.com سر بزنید

مرکز جراحی...
ما را در سایت مرکز جراحی دنبال می کنید

برچسب : جراحی روده,تشخیص انسداد روده,انسداد روده پس از جراحی لاغری,عوارض جراحی لاغری, نویسنده : webmaster jarrahicenter بازدید : 254 تاريخ : پنجشنبه 29 اسفند 1398 ساعت: 12:40

سندروم دامپینگ نوعی بیماری است که می تواند پس از انواع جراحی های لاغری نظیر(عمل اسلیو معده، بای پس معده، عمل جراحی ساسی  و...)که در آن ها بخشی از معده برداشته یا بای پس می شود، ایجاد شود. این سندروم همچنین می تواند در افرادی که جراحی مری انجام داده اند، تشکیل شود.از عوارض جراحی لاغری بوده  و افرادی که به دلیل عدم کاهش وزن زیر تیغ جراحی می روند باید از آن آگاه باشند.

علل سندروم دامپینگ

پس از جراحی لاغری، کنترل حرکت غذا در دستگاه گوارش سخت تر می شود زیرا غذا به سرعت از معده به درون روده کوچک تخلیه می شود. خوردن برخی غذا ها(خصوصا غذاهای قندی) می تواند احتمال ابتلا به سندورم دامپینگ را افزایش دهد. این علائم همچنین ممکن است پس از خوردن لبنیات، برخی چربی ها یا غذاهای سرخ کردنی به سراغتان بیاید.

علائم سندروم دامپینگ

علائم اولیه و ثانویه سندروم دامپینگ ممکن است در هر شخص متفاوت باشد. 

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • درد و گرفتگی عضله های شکمی
  • اسهال
  • حس ناخوشایند پر بودن بسیار یا باد کردگی
  • عرق کردن
  • ضعف
  • سرگیجه
  • سرخ شدن پوست بدن یا صورت
  • ضربان نامنظم و غیر طبیعی قلب

باشد. علائم ثانویه سندروم دامپینگ نیز شامل:

  • هیپوگلیسمی
  • عرق کردن
  • ضعف
  • ضربان نامنظم و غیر طبیعی قلب
  • سرخ شدن
  • سرگیجه

می باشد. حدود ۷۵ درصد از بیماران سندروم دامپینگ، علائم اولیه بیماری و ۲۵ درصد آنها علائم ثانویه آن را دارند.

درمان سندروم دامپینگ

تغییرات در شیوه زندگی و رژیم غذایی می تواند علائم سندروم دامپینگ را به حداقل رسانده و بسیار مفید باشند. البته این تغییرات باید به درستی انجام شده و بیمار باید از گرفتن رژیم های لاغری سریع خودداری کند. در موارد جدی تر، که تغییرات رژیم غذایی و روش زندگی موثر واقع نمی شوند، باید از دارو و جراحی کمک گرفت.

اگر سندروم دامپینگ به دیگر درمان ها جواب ندهد و یا ناشی از جراحی های قبلی بیمار باشد، پزشک ممکن است جراحی دوباره را پیشنهاد کند.

چندین نوع جراحی برای درمان این شرایط وجود دارد که باید بر اساس جراحی اولیه بیمار انتخاب شود. با این حال طبق گفته موسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی، جراحی برای درمان سندروم دامپینگ اغلب موفقیت آمیز نخواهد بود

به طور کلی، می توان با تغییر رژیم غذایی پس از عمل لاغری، به پیشگیری از سندروم دامپینگ کمک کرد در موارد جدی تر، ممکن است برای درمان سندروم دامپینگ نیاز به مصرف دارو یا جراحی داشته باشید که با مشورت با   جراح لاغری ممکن است برای بیمار داروی ضد اسهال تجویز شود.

مرکز جراحی...
ما را در سایت مرکز جراحی دنبال می کنید

برچسب : علائم سندروم دامپینگ, نویسنده : webmaster jarrahicenter بازدید : 241 تاريخ : چهارشنبه 28 اسفند 1398 ساعت: 22:22

لق شدن دندان یکی از نگرانی های بیمارانی است که در حین درمان ارتودنسی هستند.

در چند روز اول که براکت ها گذاشته می شوند دندان ها تکان می خورند و احساس لق شدن دندان به بیمار دست می دهد. در صورتی که متخصص ارتودنسی آن را از قبل توضیح نداده باشد باعث نگرانی بیمار شود. 

حس لق شدن دندان هنگام ارتودنسی 

حرکت دندان از کجی به راستی با اعمال فشار توسط دستگاه ( ارتودنسی ثابت، ارتودنسی متحرک) برای اصلاح فرم و موقعیت دندان صورت می گیرد.

این فشار به:

  • تاج
  • ریشه لیگامان پریودنتال
  • استخوان اطراف

دندان نیرو منتقل می کند ، البته این فشار آهسته و مداوم است.

از این رو در جهت دندان در حال حرکت ، غشاء پریودنتال ( لثه ) فشرده ، قرار دارد.

سطح استخوان از تماس با این غشاء شروع به جذب دوباره می کند.

لق شدن دندان حین ارتودنسی کاملا طبیعی است و از عوارض ارتودنسی نیست

پس از اتمام کار ارتودنسی دندان در موقعیت امن تری در استخوان قرار خواهد گرفت.

در انتهای کار ارتودنسی و حذف براکت ها شما برای ماندگاری درمان تنها به یک نگهدارنده نیاز دارید که ارتودنتیست تان به شما توصیه می کند.

بنابراین اگر در آغاز کار ارتودنسی احساس لق شدن دندان داشتید نگران نباشید این موضوع کاملا طبیعی است.

امکان لق شدن دندان در اثر بیماری های پریودنتال

علت دیگر شل شدن دندان بیماری های لثه ( پریودنتال ) می باشد که این بیماری در بزرگسالان شایع تر از کودکان است.

از آنجایی که شما براکت های ارتودنسی ثابت دارید و با نیروهای ملایم وارده به دندان های خود مواجه هستید، سلامت پریودنتال نقش اول را در این بازی ایفا می کند.

بنابراین اگر بافت های لثه در طول ارتودنسی سالم نباشند ممکن است باعث از دست رفتن استخوان و یا تضعیف آن شوند.

بنابراین هر بیماری لثه باید تحت کنترل در آورده شود 

لق شدن دندان های پر ازدحام در طی ارتودنسی

درمان ارتودنسی   برای کسانی که شلوغی و نامنظمی دندان دارند به زمان بیشتری برای تنظیم و مرتب کردن دندان ها نیاز دارد.

طی این فرایند درمان، بیمار ممکن است مدت بیشتری احساس سستی و لق شدن دندان را داشته باشد.

نیرو هایی ارتودنسی که قادرند دندان ها را به حرکت در آورند در هر ماه می توانند در نهایت یک میلی متر دندان ها را به ناحیه هدف نزدیک کنند.

سخن آخر

اگر شما متوجه می شوید که نیروهای وارده بر دندان های شما نادرست و بیش تر از حد معمول است به همین خاطر است که شما نباید در نزد افراد غیر متخصص به خاطر هزینه ارتودنسي ارزان بهاي آن انجام دهيد .

اگر قصد معاینه ارتودنسی خود یا کودکتان به کلینیک یک متخصص برجسته ارتودنسی دارید از آنجایی که برای انجام مشاوره امکان دارد چندین جلسه رفت و آمد کنید تا تشخیص درست در مورد شما صورت بگیرد  كلينيك هاي دكتر هادي درويش پور بهترين دكتر ارتودنسي در شمال تهران مركز و شمال تهران واقع شده اند تا باعث آرامش و آسايش شما در طول دوره ي درمانتان شود

مرکز جراحی...
ما را در سایت مرکز جراحی دنبال می کنید

برچسب : لق شدن دندان,ارتودنسی دندان,لق شدن دندان حین ارتودنسی, نویسنده : webmaster jarrahicenter بازدید : 226 تاريخ : چهارشنبه 28 اسفند 1398 ساعت: 22:43

فشار خون امروزه به عنوان ” قاتل خاموش ” شناخته شده است به همین دلیل است که بسیاری از مردم حتی از فشار خون بالای خود بی اطلاع هستند .

اگر فشار خون شما بالا باشد و دندانپزشک شما در مطب از بی حسی موضعی اپی نفرین برای کنترل درد و خونریزی استفاده کند.

این دارو ممکن است باعث افزایش سریع در ضربان قلب شود اگر شما ازفشار خون بالا ی خود تاکنون بی اطلاع باشید اپی نفرین ممکن است شما را در معرض حمله قلبی قرار دهد .

در سال های اخیر که شرط سنی برای درمان ارتودنسی برداشته شده است متخصصین ارتودنسی با افراد بزرگسالی مواجه می شوند که دارای فشار خون بالایی هستند و قصد انجام ارتودنسی دارند .

بنابراین نه فشار خون بطور مستقیم به درمان ارتودنسی آسیب می رساند و نه ارتودنسی خطری برای فشار خون بالا محسوب می شود.

به همین خاطر همه افرادی که دارای فشار خون بالای کنترل شده هستند می توانند به راحتی از خدمات ارتودنسی بهره بگیرند .

فشار خون بالای خود را به اطلاع دندانپزشک یا ارتودنتیست برسانید

اگر شما در حالی که دارای فشار خون بالایی هستید به خدمات دندانپزشکی یا ارتودنسی نیاز دارید بهتر است در مورد شرایط و داروهای خود با دندانپزشک یا ارتودنتیست خود مشورت کنید .

بیماران مبتلا به فشار خون بالا نیز می توانند در معرض خطر داروهای بیحس کننده موضعی باشند.

مانند استفاده از منقبض کننده عروق مثل اپی نفرین

بسیاری از بیماران برای فشار خون بالا می توانند از داروهای ضد اضطراب ( که اغلب برای ایجاد آرامبخشی آگاهانه دهان استفاده می شود ) درمان شوند.

به این ترتیب آنها می توانند با خیال راحت بیهوشی موضعی دریافت کنند .

فشار خون بالا مانعی برای ارتودنسی نیست

در اولین جلسه ویزیت بهترین دکتر ارتودنسی ممکن است چند بار فشار خون شما را چک کند.

تا اطمینان حاصل کند که واکنش شما نسبت به تغییرات دارو و درمان چگونه خواهد بود .

سپس در رابطه با ادامه درمان و اینکه فشار خون شما چقدر بالا است و یا اینکه چگونه کنترل می شود تصمیماتی گرفته می شود .

یک ارتودنتیست به راحتی می تواند شما را با رعایت موارد زیر مورد پذیرش و درمان قرار دهد .

  • وقت تعیین شده بیشتر از 50 دقیقه نباشد .
  • آموزش بهداشت مناسب و کافی برای دهان ودندان بیمار.
  • پرهیز از استرس به هنگام معاینه .
  • بیمار باید در مواقع لزوم از دستورالعمل های پزشک معالج خود برای مهار استرس در موقع درمان ارتودنسی استفاده کند .
  • مراقبت ویژه از لثه ها در طول مدت ارتودنسی
  • چک کردن فشار خون قبل از شروع هر جلسه ویزیت

می توانید خدمات ارتودنسی شامل روش های مدرن ارتودنسی ثابت، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی نامرئی،ارتودنسی کودکان  را زیر نظر بهترین متخصص ارتودنسی تهران دریافت کنید قیمت دقیق ارتودنسی حضوری  کلینیک در برای شما محاسبه شود.

 

مرکز جراحی...
ما را در سایت مرکز جراحی دنبال می کنید

برچسب : بهداشت دهان و دندان,تاثیر فشار خون بالا,فشار خون و ارتودنسی,مهار استرس در ارتودنسی, نویسنده : webmaster jarrahicenter بازدید : 217 تاريخ : سه شنبه 27 اسفند 1398 ساعت: 20:13

برای بیمارانی که به چاقی مفرط مبتلا هستند، جراحی لاغری گزینه ی بهتری نسبت به لیپوساکشن می باشد. علاوه بر این، جراحی لاغری می تواند احتمال ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی را نیز کاهش دهد. همچنین جراحی لاغری احتمال بازگشت ناگهانی کل وزن اولیه تان را بسیار محدود خواهد کرد. 

در حالی که لیپوساکشن برای کاهش چربی ها و فرم دهی به بدن است برای اولین بار در دهه ۸۰ میلادی انجام شد و به شهرت رسید. طی این روش، متخصص زیبایی با دقت و احتیاط چربی های اضافی را از طریق لوله ی تو خالی و کوچکی به نام کانولا از بدن خارج می کند. با حرکت دادن لوله کانولا درون توده چربی، سلول های چربی ساکشن می شوند و بدن خوش فرم تر به نظر می رسد حذف سلول های چربی هیچ تاثیری بر نوسانات وزنی آینده بیمار نخواهد داشت

 جراحی لاغری به بدن می آموزد که چگونه چربی های اضافی بدن را آب کرده و به وزن ایده آل برسد 

فواید جراحی لاغری

کاهش وزن چشم گیر

بهبود سلامتی

ثبات روحی

بهبود کیفیت زندگی

تفاوت لیپوساکشن و جراحی لاغری

جراحی لاغری بر خلاف لیپوساکشن خاصیت درمانی داشته و بر وزن بدن تاثیر می گذارد و فرم یا شکل بدن را تغییر نمی دهد. از طرف دیگر لیپوساکشن نوعی جراحی زیبایی بوده و جنبه درمانی ندارد.

پس از جراحی چاقی، رژیم غذایی تغییر می کند و به مایعات محدود خواهد شد و کم کم به سمت غذاهای جامد پیش می رود

برای بیمارانی که لیپوساکشن انجام می دهند، حفظ وزن به دست آمده از لیپوساکشن و دائمی کردن وزن جدید به عهده خودشان خواهد بود. بیماران ممکن است تا حدود ۴ هفته پس از جراحی تورم و التهاب داشته باشند. با این وجود، عدم تغییر رژیم غذایی و ورزش نکردن می تواند منجر به ظاهر شدن چربی در مناطق جدیدی از بدن شود. 

چرا بهتر است پس از جراحی لاغری از لیپوساکشن استفاده کرد؟

انجام لیپوساکشن پس از جراحی لاغری روشی عالی برای خلاصی از چربی های شکم و پهلو و سایر نقاطی است که ورزش اثر چندانی بر آنها ندارد.متاسفانه چربی های شکم، ران و باسن در اغلب موارد باقی می مانند و انتخاب لباس را برای بیمار دشوار می کنند. در  صورتی که پس از مشاوره،جراح لاغری تشخیص داد که شما یک کاندید خوب برای جراحی لاغری هستید، باید به سراغ انتخاب نوع جراحی بروید. سه نوع جراحی لاغری که امروزه انجام می شوند عبارت است از:(حلقه قابل تنظیم معده,بای پس معده,اسلیو معده,بالون معده)

 

مرکز جراحی...
ما را در سایت مرکز جراحی دنبال می کنید

برچسب : فواید جراحی لاغری,تفاوت لیپوساکشن و جراحی لاغری,فواید لیپوساکشن پس از لاغری, نویسنده : webmaster jarrahicenter بازدید : 246 تاريخ : سه شنبه 27 اسفند 1398 ساعت: 20:08

بسیاری از افراد در قسمت های مختلف بدن خود چربی های ناخواسته و مقاومی دارند که حتی با رژیم و ورزش هم نمی توانند آنها را آب کنند. این چربی های موضعی که خلاص شدن از آنها می تواند بسیار دشوار باشد، ممکن است پس از بارداری و در نواحی شکم، پهلو، ران ها یا پشت، به وجود آمده باشند لیپوساکشن روش برداشتن چربی های اضافی بدن است

 در صورتی که وزنی نرمال دارید اما قسمتی از چربی های بدنتان به ورزش و رژیم واکنشی نشان نمی دهند، بهتر است لیپوساکشن را انتخاب کنید.

آیا لیپوساکشن با وجود برداشتن چربی ها، منجر به کاهش وزن می شود؟

در پاسخ باید گفت خیر. از آنجایی که لیپوساکشن سلول های چربی را خارج می کند، اغلب فکر می کنند که می توانند با این روش، بدون ورزش و تغییر رژیم غذایی وزن خود را کاهش دهند. با اینکه بیشتر بیمارانی که از روش لیپوساکشن استفاده کرده اند، وزنی کم نکرده اند، اما به طور متوسط می توان انتظار داشت که بیمار با لیپوساکشن بین ۱ تا ۲ کیلوگرم وزن کم کنند. 

در صورتی که پس از لیپوساکشن شکم یا نقاط دیگر بدن، پرخوری کنید یا ورزش نکنید، سلول های چربی باقی مانده می توانند بزرگتر شوند و وزن فرد ممکن است اضافه شود. با این تفاوت که این بار در قسمت دیگری نمود پیدا خواهد کرد.

لیپوساکشن چه قسمت هایی را هدف قرار می دهد؟

لیپوساکشن می تواند برای نقاط مختلفی از بدن انجام شود و نتیجه مطلوبی داشته باشد. البته لیپوساکشن ران و شکم پهلو بیش از سایر نقاط انجام می شوند. با این حال هزینه لیپوساکشن نسبتا بالا و دوره نقاهت طولانی (۶هفته) دارد.

قسمت هایی از بدن که می توان لیپوساکشن را برای آنها انجام داد شامل:

  • غبغب
  • گردن
  • شکم
  • پهلو ها
  • ران ها
  • صورت
  • سینه

می شود.

سخن آخر

 

به طور کلی تمام روش های زیبایی که طی آنها چربی ها از بدن خارج می شوند، به علت عدم کاهش وزن به عنوان راه حل نهایی توصیه نمی شوند.

 اما درصورتی که از چاقی مفرط رنج می برید و به دنبال روشی همیشگی برای کاهش وزن هستید،  لاغری با جراحی گزینه مناسب تری برایتان خواهد بود. هدف جراحی های لاغری مانند اسلیو معده، عمل بای پس معده،  جراحی ساسی بای پس ، حلقه و …ایجاد تغییرات موقت در ظاهر فرد نیست بلکه می توانند زندگی را که به دلیل چاقی مفرط، سال ها از آن محروم بوده اند، به دست آورند برای دریافت مشاوره جهت انجام عمل چاقی با آقای دکتر عنبرا بهترین متخصص عمل اسلیو ایران تماس بگیرید

 

مرکز جراحی...
ما را در سایت مرکز جراحی دنبال می کنید

برچسب : لیپوساکشن شکم,فواید جراحی لاغری, روش های کاهش وزن , نویسنده : webmaster jarrahicenter بازدید : 227 تاريخ : دوشنبه 26 اسفند 1398 ساعت: 18:47

ارتودنسی درمانی است که در آن، با اعمال نیرو و کشش به روی دندان ها آنها را وادار به حرکت می کنند یک دکتر ارتودنسی خوب با آگاهی کامل از میزان این کششها و محاسبه نیروی وارده با روش های خاص و مدرن اقدام به انجام این کار می کند.

نیروی شدیدی که در اثر این کشش به بافت های محافظ دندان وارد می شود در سه الی چهار روز اولیه محسوس است و ممکن است باعث کمی ناراحتی شود.

متخصص ارتودنسی در روز های ابتدایی درمان تا زمانی که وجود براکت های ارتودنسی برای شما عادی نشده است مسکن تجویز می کند اما انتخاب نوع مسکن را به عهده ارتودنتیست خود بگذارید زیرا آسپرین را اگر خود سرانه مصرف کنید ممکن است باعث خونریزی شود.

استفاده از آدامس، موم و دهانشویه به جای مسکن

احساس کشش و درد در همه افراد یکسان نیست.

بعضی ها ممکن است حتی نیازی به خوردن مسکن هم در خود احساس نکنند. این درد ها حتی بدون خوردن هیچ مسکنی پس از یک هفته از بین می رود.

تقریبا تمام افرادی که از دستگاه ارتودنسی ثابت استفاده میکنند در روزهای ابتدایی درمان کمی با مشکل روبرو می شوند.

بعضی افراد جویدن آدامس های بدون قند را به استفاده از مسکن ها ترجیح می دهند.جویدن آدامس بدون قند سبب خون رسانی بیشتر به ریشه و بافت های در بر گیرنده دندان شده و باعث کاهش درد می شود.

پس از نصب براکت ها قطعاتی از موم های مخصوصی تهیه شده اند شما می توانید این موم ها را بر روی نقاطی که در جلسه اول ارتودنسی درد ناک شده اند قرار بدهید استفاده از دهانشویه ها هم به کاهش درد ناشی از آزردگی گونه ها و لب های شما پس از نصب دستگاه های ارتودنسی کمک می کند.

به خاطر دردناک بودن دندان ها مسواک زدن را حذف نکنید

در روزهای اولیه درمان ارتودنسی ثابت یا ارتودنسی متحرک ممکن است شما کمی احساس درد کنید و تمایلی به مسواک زدن نداشته باشید 

از عوارض ارتودنسی در هفته اول  مسواک زدن را حذف کنید یا بهداشت دهان و دندان تان را دست کم بگیرد ممکن است این کار منجر به التهاب یا ورم لثه شما بشود عفونت و بیماری های لثه و به دنبال آن دندان درد می تواند درد دندان های شما را هنگام ارتودنسی بسیار بیشتر کند.

رسیدگی و درمان این بیماری ها قیمت ارتودنسی را بسیار بیشتر و مدت درمان ارتودنسی طولانی تر می کند .

مرکز جراحی...
ما را در سایت مرکز جراحی دنبال می کنید

برچسب : مدت درمان ارتودنسی,عوارض ارتودنسی,درد ارتودنسی,درد براکت ارتودنسی,از بین بردن درد رتودنسی,هزینه ارتودنسی, نویسنده : webmaster jarrahicenter بازدید : 452 تاريخ : دوشنبه 26 اسفند 1398 ساعت: 18:29

این سوال اکثر کسانی است که قصد انجام ارتودنسی همزمان با عمل جراحی بینی را دارند بنابراین در حالت ایده آل شما می توانید اصلاح دندان خود را تکمیل و پس از آن برای انجام عمل جراحی زیبایی بینی اقدام کنید.

بدون نیاز به براکت های ارتودنسی شما می توانید عمل جراحی زیبایی بینی خوبی داشته باشید .

انحراف بینی و ارتودنسی

انحراف بینی و گرفتگی بینی می تواند بر روند رشد فک اثر منفی بگذارد همچنین باعث تغییر شکل فک بالا و پایین شود گرفتگی بینی می تواند خود عامل تنفس دهانی باشد با گذشت زمان باعث تغییر شکل فک بالا به سمت جلو و فک پایین به سمت عقب شود. آنها ابتدا باید گرفتگی و انحراف بینی خود را درمان کنند.سپس جراحی فک و پروتز چانه برای جبران عقب ماندگی فک پایین انجام شود.در نهایت اگر دندان ها کج هم باشند ارتودنسی به عنوان آخرین راهکار وارد عمل می شود.

فاصله گذاری بین درمان ارتودنسی و جراحی بینی

توصیه پزشکان این است که در گام نخست درمان ارتودنسی انجام شود پس از پایان کار ارتودنسی شما می توانید به جراحی بینی خود بپردازید اما اگر شما نمی خواهید صبور باشید بهتر است با هر دو متخصص خود مشاوره داشته باشیددر صورت صلاح دید هر دو متخصص می توانید به انجام این کار دست بزنید 

ممکن است اگر جراحی بینی را قبل از پایان ارتودنسی انجام دهید متخصص ارتودنسی شما به خاطر رعایت حال شما دچار محدودیت ها و دشواری کار ارتودنسی شود همچنین ممکن است در حین انجام تنظیمات براکت ها و کار روی دندان های شما فشار هایی به صورت و بینی شما وارد شود.

این فشار ها می تواند بخیه های جراحی شما را آزرده کند.

فاصله گذاری بین جراحی فک و جراحی بینی

اگر فک بالای بیمار دچار اشکال باشد و به جراحی نیاز داشته باشد بهتر است پس از جراحی فک یک سال تا رینوپلاستیک فاصله باشد.

جلوزدگی فک پایین

ناهنجاری فک ممکن است مادر زادی باشد و جنین با این ناهنجاری در صورتش متولد شده باشد.

جلو زدگی فک پایین در حین رشد: در سنین بلوغ این ناهنجاری ها تشدید می شود و باعث ایجاد مشکلات فراوانی خواهد شد.

کمبود فضای فکی: جلو زدگی فک پایین در برخی از بیماران ممکن است باعث ایجاد کمبود فضای فکی شود.

در اثر حوادث : دلیل دیگر جلو زدگی فک پایین اکتسابی است و پس از تولد کودک و در اثر برخوردهای فیزیکی ، سقوط از ارتفاع و سوانح رخ می دهد.

اما این افراد هم نباید ارتودنسی همزمان با عمل جراحی بینی داشته باشند.

در کلینیک دکتر درویش پور متخصص ارتودنسی در غرب تهران،انواع ارتودنسی شامل ارتودنسی ثابت، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی دیمون و ارتودنسی لینگوال و همچنین ارتودنسی کودکان، ارتودنسی همراه با جراحی فک و کلیه روش های مدرن ارتودنسی ارائه میشود هزینه ارتودنسی برای هر فرد، نیازمند معاینه دقیق و بررسی رادیوگرافی است

 

 

مرکز جراحی...
ما را در سایت مرکز جراحی دنبال می کنید

برچسب : تغییر چهره به وسیله جراحی فک,جراحی بینی,جلوزدگی فک پایین در حین رشد,انحراف بینی و ارتودنسی,جراحی فک و جراحی بینی,درمان ارتودنسی و جراحی بینی, نویسنده : webmaster jarrahicenter بازدید : 247 تاريخ : يکشنبه 25 اسفند 1398 ساعت: 18:31

بر خلاف تصور عامه، چاقی ارثی آنقدر ها هم واقعیت ندارد عوامل ژنتیکی مرتبط با چاقی نقش بسیار کمی در ابتلا به آن دارند علاوه بر ژنتیک، روش زندگی افراد نیز تاثیر فراوانی بر چاقی و اضافه وزن آنها دارد. حتی با وجود ژن چاقی، افراد چاق می توانند با تغییر رویه زندگی و حمایت خانواده و دوستان به آهستگی وزن کم کنند.

در صورت عدم کاهش وزن، تغییر رویه زندگی همچنان می تواند سلامت فرد را بهبود بخشد. اگر فرد با تغییر رژیم غذایی و ورزش هم نتوانست وزن کم کند می تواند جراحی اسلیو معده را که نوعی جراحی لاغری است، انجام دهد.

آیا امکان دارد که چاقی ارثی باشد؟

پزشکان معمولا پیشینه سلامت خانوادگی را از بیماران خود جمع آوری می کنند تا بتوانند افرادی را که در خطر بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت، بیماری های قلبی عروقی و برخی انواع سرطان هستند، را شناسایی کنند.خانواده ها نمی توانند ژنتیک خانوادگی خود را تغییر دهند اما می توانند عادات صحیح غذایی و فعالیت های فیزیکی بیشتر را در محیط خانواده جا بیاندازند.این تغییرات می توانند سلامت اعضای خانواده و پیشینه سلامت خانوادگی نسل آینده را بهبود بخشند.

چرا وراثت نمی تواند سرنوشت انسان را تعیین کند؟

احتمال اینکه علت گسترش روز افزون چاقی در دنیا تغییرات ژنتیکی باشد، بسیار کم است. به همین دلیل ژن ها مانع تکرار تنوع ژنی در طول یک نسل شده و ژنتیک اغلب برای چند نسل ثابت باقی می ماند.چه چیزی طی ۴۰ سال گذشته توانسته آمار چاقی را تا این اندازه افزایش دهد؟ پاسخ مشخص است: محیط.

  • آماده بودن غذا در تمام ساعات روز
  • کاهش قابل توجه فعالیت های فیزیکی که عامل اصلی چاقی کودکان می باشد.
  • افزایش زمان تماشای تلویزیون، استفاده از کامپیوتر و انجام کارهایی که نیاز به تحرک ندارند.
  • ورود غذاهای فرآوری شده، فست فود ها و نوشیدنی های پر شکر

تغییرات محیطی که پرخوری را برای افراد آسان تر، و انجام فعالیت های فیزیکی را دشوار تر کرده است، در افزایش اخیر چاقی و اضافه وزن نقش کلیدی ایفا می کند.

افرادی که دارای ژن چاقی هستند ۲۳ درصد بیشتر از افرادی که فاقد این ژن هستند، مستعد چاقی و اضافه وزن می باشند. اما ورزش و فعالیت فیزیکی این احتمال را کاهش می دهد. اشخاصی که دارای ژن چاقی بودند اما ورزش می کردند، ۳۰ درصد کمتر از افرادی که دارای این ژن بودند اما تحرکی نداشتند، مستعد چاقی بودند.

چنانچه از چاقی همراه با یکی بیماری های ذکر شده در این مقاله رنج میبرید میتوانید تحت عمل جراحی چاقی قرار بگیرید. اگر برای انجام این عمل مصمم هستید و میخواهید بدانید آیا کاندید مناسبی برای عمل هستید یا نه به نزد دکتر عنبرا از بهترین متخصص جراحی لاغری و باریاتریک مراجعه کنید

مرکز جراحی...
ما را در سایت مرکز جراحی دنبال می کنید

برچسب : درمان چاقی ژنتیکی,درمان چاقی ارثی,بهترین متخصص جراحی لاغری,هزینه عمل اسلیو معده,هزینه عمل لاغری, نویسنده : webmaster jarrahicenter بازدید : 245 تاريخ : يکشنبه 25 اسفند 1398 ساعت: 18:24